Sunday 22 January 2012

Ayat Terengganu.....

Suatu hari sy kuar ngan kawan2 sy ke bandar. Kali ni turn sy yang drive. Saya, LIPAS(bukan name sbnar) ngan MAMA(to be) pegi bertige je sebab KATAK IJAU (bukan name sebenar) merajuk xnak ikut kitorang. Sambil2 window shopping, pas g tukar cover ngan tinted enset , kami sempat singgah kat van bergerak yang jual makanan ngan minuman..

LIPAS : Mung nok makang mende?
             (Awak nak makan ape?)

AKU: Nasik lemok nge keppok 2 rial..
           (Nasi Lemak ngan keropok lekor 2 ringgit)

MAMA: Owwoh, sibuk teh mesej talipon. (mase ni ak sibuk msg ngan laki ak)
               (Alahai, sibuknye bermesej...)

LIPAS: Tau gok eh, ni bawok barang ni, rilek je mu dok pegang mende pun..BERAT ni....
             (Ntah, bawak barang ni, awak tak pegang pape, berat ni)

Kebetulan mase ni si Lipas ngan Mama penuh tangan bawak byk barang termasuk brg2 sopping semua nasik lemak ngan kopok yang kami bli tadi. Aku masih sibuk bermesej....

AKU: Aku bawok barang berat agi la...
           (Aku bawak barang yang lagi berat la..)

MAMA & LIPAS: Bawok mende?
                              (Bawak barang ape?)

AKU: Aku bawok KETE...

(Panggilan LIPAS ni sempena nama blok bangunan projek sekolah die, KATAK IJAU pulak sbb kete die kecik mcm katak dan warnenya ijau) .Hahahha..(blog ak ikut ske ak nak letak name pe pun... :)

2 comments:

  1. Yatt (bukan nama sebenar) adalah giler :P

    ReplyDelete
  2. weh...cbe tgk molek..bangunan semek tu ade se name lipas...hahaha

    ReplyDelete

Bla..bla bla......